Betalningsmetoder

För att göra det så smidigt som möjligt för dig som kund sker all betalning i efterskott. Du kan välja att betala med konto/kreditkort, pappersfaktura eller e-postfaktura. För pappersfaktura tillkommer en fakturaavgift på 25 kr per faktureringstillfälle. Fakturor ska betalas i slutet på månaden.

 

Varje månad får du en lättöverskådlig sammanställning över de parkeringsavgifter som kommer att debiteras. Skulle du vilja ändra betalningsmetod kan du själv ändra den på Mina sidor.

Betalningsmetod

Parkster erbjuder olika betalningsmetoder de vanligaste är e-postfaktura, kreditkort eller pappersfaktura. Du kan själv ändra betalningsmetod på Mina sidor.

 

Din säkerhet i fokus.

För din säkerhet hanteras alla kort och kontouppgifter enbart av vår betalningsleverantör Dibs Payment Services. Vår betalningsleverantör är noga utvald och är Nordens ledande oberoende leverantör av betalningslösningar för handel på Internet. Vill du veta mer om vår leverantör kan du läsa mer på www.dibs.se

Abonnemang

Abonnemangsparkering

Vissa P-bolag erbjuder möjligheten till att lösa abonnemang på deras P-anläggningar. Du hittar för närvarande möjliga abonnemang via respektive P-bolags hemsida.

 

Långtidsparkering

På vissa parkeringsplatser finns även långtidsparkering som kan köpas i en separat vy i appen. Vid långtidsparkering väljer du parkeringslängden i förväg, till skillnad från när du parkerar på korttidsparkeringar.

En påbörjad långtidsparkering kan inte heller avbrytas, däremot kan du ha flera långtidsbiljetter aktiva samtidigt. Precis som i alla våra parkeringsfunktioner förvarnas du när parkeringstiden är på väg att gå ut.

Skapa abonnemang via SMS

Du kan starta ett abonnemang så att din månadsbiljett automatiskt förnyas. Du behöver då en giltig månadsbiljett. Den köper du genom att skicka MÅNAD ZonKod RegNr till 0707 – 13 14 15

 

Därefter skickar du ordet MA och får en bekräftelse på att abonnemanget är startat. Ditt abonnemang kommer sedan automatiskt att köpa en ny månadsbiljett åt dig, när den innevarande biljetten tar slut.

 

  • Dagen före förnyelsen sker, får du ett SMS med info om att förnyelse sker nästa dag
  •  Efter förnyelsen får du kvitto på köpet
  •  Ett abonnemang avbryts genom att skicka ordet AVBRYT
Just nu kan kunder med Telia-abonnemang inte nå vår kundtjänst - ni når oss på kundtjanst@parkster.se. Mvh Parkster