Vill du ändra dina kontoinställningar?

Mina sidor kan du snabbt och
enkelt göra ändringar så som:

 

– Se historik
– Lägga till fler fordon
– Skriva ut kvitton
– Ändra betalmetod
– Med mera

Kontakta kundtjänst

Parksters kundtjänst har öppet vardagar 08-18. Vi tar gärna emot era frågor antingen per telefon eller mail. Du kan också fylla i nedan formulär.

 

Kundtjänst: 0775 – 33 30 30

Namn

E-post

Rubrik

Fråga

Frågor & Svar

När och hur betalar jag?

Du kan välja att betala via automatisk kortdebitering, få fakturan mailad till dig eller skickad till dig via post (25 kr fakturaavgift tillkommer). För att uppdatera ditt betalmedel logga in på Mina sidor.

Den 15:e varje månad debiterar/fakturerar vi dig via ditt valda betalmedel. Om dina p-avgifter inte uppgår till 25 kr den 14:e så skjuter vi upp debiteringen/faktureringen 1 månad – detta gör vi maximalt 2 gånger sedan debiterar/fakturerar vi oavsett belopp. Om du har parkerat för väldigt stora summor kan vi komma att debitera/fakturera dig oftare.

Mitt kort debiteras inte, varför?

Har du öppnat upp ditt kort för internetköp, anslutit det via Mina sidor samt har täckning på kortet den 15e bör det inte uppstå problem. Parkster kan inte felsöka varför en debitering misslyckats, då måste du vända dig direkt till din bank.

Hur uppdaterar jag mitt kort eller ändrar betalmetod?

För att uppdatera betalmedel loggar du in på Mina sidor.

Varför har jag fått betala 25 kr i faktureringsavgift?

För betalmetoden pappersfaktura tillkommer 25 kr i avgift. Vi erbjuder även våra kunder att betala via e-postfaktura eller kortbetalning och dessa alternativ är kostnadsfria. Du kan uppdatera din betalmetod genom att logga in på Mina sidor.

Jag har glömt mitt lösenord. Hur får jag tag i ett nytt?

Det löser vi enkelt, klicka bara här och följ instruktionerna.

Hur vet p-vakterna att jag använder Parkster?

För bilar utan synlig p-biljett gör P-vakterna en sökning på ditt registreringsnummer i sin handdator och ser då din elektroniska biljett. P-vakterna tittar inte efter någon dekal som visar att du använder Parkster.

Vad kostar det att använda Parkster?

När du använder vår app och en av våra kostnadsfria betalmetoder betalar du inte mer än aktuell parkeringstaxa. Parkerar du in och ut via en av våra andra tjänster kan det tillkomma en serviceavgift per parkeringstillfälle, detta framgår i dessa fall tydligt på de skyltar du finner i anslutning till p-platsen eller via de avtal du tecknar separat.

Hur använder jag Parkster i tjänsten?

För företag och privatpersoner förenklar vi utläggsredovisningen genom två olika funktioner:

 

I tjänsten Förenklad utläggsredovisning. Sortera ut de biljettköp du gör i tjänsten och samla dessa på en separat faktura. Du personligen får två fakturor, en för dina privata köp och en för de köp du vill redovisa för din arbetsgivare.
Företagskonto Förenklad administration för arbetsgivare. Med företagskonto kan du på ett enkelt och bekvämt sätt få alla biljettköp de anställda gör under arbetstid samlade på en faktura. Du skapar ett konto åt ditt företag där du administrerar vilka anställda som ska vara anslutna. Anställda kan även parkera privat via sitt användarkonto och får då en egen privat räkning på dessa parkeringar.

Varför har jag inte blivit debiterad eller fått en faktura för mina parkeringar?

Fakturor på småbelopp kan upplevas som lite krångligt att hantera. Därför har vi infört ett minibelopp på 25 kr. Är p-avgifterna under detta, väntar vi med att fakturera. Därmed kan en faktura komma på lite fler parkeringar och med ett högre belopp lite senare istället. Som längst väntar vi dock tre månader.

Jag har fått ett sms om en faktura men varför har jag inte fått den till min epostadress?

Kan mailet kanske fastnat i ditt spam-filter eller har det hamnat i din skräpkorg? Kontrollera om så är fallet, om du hittar den där kan du medge framtida fakturor genom att markera den som ”Inte skräppost”. Observera att fakturan skickas från ”Billogram” och inte från ”Parkster”. Du kan även hitta din faktura via ”Mina sidor” – logga in här och klicka på ”Fakturor” – där kan du sedan klicka på ”Visa faktura”.

Hur lägger jag till eller tar bort bilar i appen?

Se till att ha senaste versionen av appen installerad. På iphone väljer du inställningsfliken och bil-menyn. Under listan över bilar finns knappen ”annan bil…” klicka där och sen kan du lägga till eller ta bort bilar. På Android klickar du på menyknappen och väljer hantera bilar. Har du lagt till bilar på ”Mina sidor” behöver du logga ut och logga in i appen igen för att listan över bilar ska uppdateras.

Vad behövs för att använda Parkster?

För att använda vår app krävs att du har en iPhone eller Android-telefon, för att använda SMS-tjänsten krävs att din mobil kan skicka och ta emot SMS.

Behöver jag kolla upp taxakod på automaten?

Om du använder appen, krävs ingen taxa- eller zonkod. Använder du SMS-tjänsten krävs det att du har zonkoden för att kunna parkera in, den finner du på skyltar i anslutning till p-platsen.

Jag har lagt till flera bilar på mitt konto, hur flyttar jag min långtidsbiljett till rätt bil?

Du kan enkelt ändra vilken bil din biljett ska gälla för via Mina Sidor eller i appen. Endast ett fordon kan stå på biljetten åt gången.

 

I appen: Klicka på din biljett under Långtidsbiljetter. Klicka sedan på Byt Bil, välj rätt registreringsnummer, och tryck Klar. Bytet bekräftas därefter.

 

På Mina Sidor, efter du loggat in, går du till Parkeringar/Kvitton. Under Aktiva Parkeringar klickar du på Bilbyte. Välj sedan registreringsnumret på bilen du kört, och klicka på Flytta biljett till vald bil.

Varför har 1 kr dragits från mitt konto?

I samband med att ditt kort registreras blir 1 kr reserverad. Inga pengar har alltså debiterats från ditt konto och reservationen släpps igen efter några dagar.

Behöver jag en dekal som visar att jag använder Parkster?

P-vakterna tittar inte efter någon dekal som visar att du använder Parkster, de söker efter ditt registreringsnummer i sin handenhet.